Vše o nákupu

Blog Patrika Kubička: Potřebují motorkáři pohybovou přípravu?

8. 1. 2018, Inca Collagen

Patrik Kubiček je mladý, ambiciózní osobní trenér a motorkář. Od dětství se věnuje pohybu. Deset let vrcholově plaval a teď se věnuje rozvíjení síly lidského těla. Je spoluzakladatelem komunity MOVEMENT TRIBE v Bratislavě, kde učí lidi, jak se lépe hýbat. Jelikož zdravý pohyb je pro lidské tělo přirozený, napsal Patrik sérii článků jak se lépe a bezbolestně hýbat.

Když jsem v posledním roce přešel z městského a turistického provozu na okruh, ani jsem netušil, jak velmi je fyzická příprava důležitá. Celý den pečený za živa na slunku v kůži, bolavé zápěstí, ramena, nohy a záda. Můj výkon v průběhu dne kolísal a moje tělo bylo unavené. Začal jsem přemýšlet, proč tomu tak je a pochopil jsem, že se musím věnovat i fyzické přípravě.

Psychická příprava přichází s odježděnými kilometry a nabitými zkušenostmi. U fyzické to neplatí. Tu je potřeba vybudovat ještě předtím, než si sednu na motorku. Únavě se člověk nevyhne. Otázkou je jen jak rychle se dostaví.
Většina lidí si myslí, že je potřeba mít vyšperkovanou motorku, umět dobře jezdit a všechno půjde tak nějak samo. Ten mezičlánek, který se nachází mezi motorkou a hlavou, tedy tělo, se častokrát vůbec neřeší. Ano, stav mysli a technika jízdy, jako správné dávkování plynu, ideální stopa, pozice jezdce nebo brzdné body jsou nesmírně důležité. Avšak na těch pár procentech, které tvoří forma těla a kondice, závisí všechno.

DOBŘE VYPADAT NIC NEZNAMENÁ

Vypadat dobře neznamená být fit. Každý máme určitě takového toho kamaráda, jehož oblíbená rutina v posilovně je prsa, biceps, záda a triceps. Jenže vypadat dobře je jedna věc, umět se hýbat věc druhá. Častokrát jsou to dvě rozdílné věci.
Estetika je mainstream fyzické kultury za kterou zaplatíš prázdným, unaveným, zeslábnutým, křehkým a neschopným tělem. Hýbej se proto, aby ses uměl hýbat. Estetika je jako bonus.

KARDIO TRÉNINK NIKAM NEVEDE ANEB PROČ JEN BĚHAT NESTAČÍ?

Jak ti takový běh pomůže při ježdění? Jaké pohyby dělám na motorce? Podobají se těm při běhu? Udělá z tebe běh inteligentnějšího jezdce?
Toto jsou otázky, které bych si měl položit předtím, než začnu investovat svůj drahocenný čas do fyzické přípravy.
Pro jezdce, nebo všeobecně pro lidi, kteří nedělají vrcholový sport, je typický kardio trénink jenom ztrátou času. Důvodů je spoustu. Běh, kolo a nebo plavání, všechno jsou to krásné aktivity. Bohužel, lidé na ně nejsou často fyzicky připravení a nemají dobrou techniku. Potom běh vypadá jako rychlé kulhání. Člověk by na sobě měl pracovat od základů a rovnou skočit na vrchol neuro-vývojové sekvence. Běhaní je vrchol pyramidy, ne její základ. Obyčejný dřep, práce s páteří nebo visení na hrazdě dají člověku x-krát víc a mají o dost větší přínos (pro ježdění), než běhání na páse nebo jízda na rotopedu. Rozvoj mozku, učení se nových pohybů, koordinace těla, práce na svých slabých místech, budování silných a odolných šlach. Na toto všechno by jsem měl myslet, pokud chci dlouhodobě fungovat a podávat solidní výkon.

JSI TAK STARÝ, JAKO TVOJE PÁTEŘ

Existuje jedno přísloví: „You are as old as your spine“. Dnešní realita jsou tři extrémy: maximálně neohybná, křehká páteř, hyperlordóza a nebo v nejhorším případě až hrb na zádech. Zkus se předklonit a dotknout země s napnutýma nohama. Co vidíš z boku v zrcadle? Jsi v každém bodě rovnoměrně ohnutý? A umíš se vůbec dotknout rukama země? Umíš se stejně i zaklonit?

Jako lidé jsme ztratili cit a vnímání vlastního těla. Hodinami strávenými každodenním sezením, řízením a nehýbáním se. Na jedné straně je důležité vědět, jak s páteří hýbat, umět ji uvolnit, zpevnit, když je potřeba a být si vědomi toho, co se s ní děje. Na druhé straně je potřeba umět generovat sílu od země – to znamená využívat bedra jako motor pohybu a tím odlehčit páteři. Tohle jsou cesty, kterými bychom měli směřovat.

Ať už jezdíš turistiku po Alpách, jsi hobby jezdec nebo okruhář, všechno výše zmíněné se tě týká. V dalším článku rozebereme hlouběji proč běhat nestačí a pět důvodů, proč je běh jako kardio trénink z pohledu jezdce jenom ztrátou času. Máte se na co těšit.

Další článek bude věnovám běhu.

Patrik Kubiček

Inca Collagen

Balení obsahuje 90 000 miligramů hydrolyzovaného kolagenu. Obsahuje 30 zlatých sáčků po 3 000 miligramech. Vydrží vám měsíc.

Ke každému nákupu dárek zdarma! Do každé zásilky Vám přidáme jedno balení vitamínu C.

Inca Collagen si také můžete koupit ve všech českých lékárnách